Мої уроки

Математика, 1 клас
(Казкові пригоди “математичної галявини”)
Тема.     Повторення вивченого. Порівняння чисел в межах 9.Складання прикладів на додавання на основі складу числа 9.
Мета.     Закріплювати знання про вивчені числа.                                                                                                Формувати навички складання і розв’язування прикладів на додавання на основі знання складу числа 9. Розвивати навички каліграфічного письма, логічне мислення, активність дітей. Створення умов для успішної адаптації дітей до шкільного          життя.
Тип уроку.  Закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання.  Каса цифр, наочний матеріал, картки для групової роботи.
Хід уроку
Організація класу (психологічний тренінг )
Мотивація теми уроку.
Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
     ( працюють знаки : “Я”, “Хор”, “Долонька-кричалка” )
 Усна лічба “веселих” цифр.
Ставлення числових “промінчиків” (порядкове ставлення цифр                       від 1-9 ),( показ: “ яке тепло дає сонечко”)
Доповнення прикладів на “листочках” ( показ: як хитається листя)
Порівняння метеликів на квітках (показ: метелики літають)
Розвязання  “рибок – прикладів”(показ: рибки в річеньці )
Складання приклада з казковим героєм Гномом ( 6+3)
Робота в зошитах. (Працюють знаки: “долонька – мовчалка”,                 ”долонька – шепотілка” ).
          Каліграфічна хвилинка (пропис цифр 6, 9).Конкурс “Міс                                                                                             каліграфинка”(нагорода фішками переможців).
Фізична хвилинка (за вибором дітей)
Робота в парах ( працюють знаки: “Ми”,”долонька – шепотілка”, ”П”).Складання рибки з геометричних фігур (одна фігура зайва, т. б. “пастка”)
Вправа на уважність (завдання на набірному полотні з картинками).
Цікаві вправи.(працюють знаки: “Я”,”долонька-кричалка” )
Розгадування “цифрового чоловіка”
Розв’язання віршованої задачі:                                                                    По дорозі зайчик біг.                                                                                      Ніс 5 яблук на пиріг.                                                                                        Одне впало, покотилось                                                                                 Скільки яблук залишилось?
Підсумок уроку. (працюють знаки : “Хлопчики настрою”)                                    Лунає музика.                                                                                                                             
От і підходить до фінішу ще один урок математики, і як завжди сідаємо ми на “килимок миру ” навколо нашої свічечки. Давайте, діти, поділимося один з одним: що ж сподобалося чи не сподобалося на уроці.( Враження дітей).                  
А тепер, малята, розчаклуємо ще одну пелюстку нашої “квітки настрою”. Подумайте, який настрій був у вас на цьому уроці математики. Виберіть потрібний олівець і зафарбуйте частину пелюстки. (Розфарбування дітьми квітки).
У мене теж квітка. Я вибрала олівець рожевого кольору. Як ви думаєте,який настрій був у мене сьогодні? (Відповідь дітей).
Дуже добре. А зараз, як завжди, закінчимо урок аплодисментами!                                                                  
Урок закінчено. Вийшли на перерву.
        

 Математика
4 клас
Автор :
Замкова Ірина Іванівна
вчитель початкових класів
КЗ Верхівцевський НВК
Тема: Поняття про площу. Квадратний сантиметр. Знаходження значень    виразів на сумісні дії. Задачі на спільну роботу.
Мета:
Формування  загальних уявлень про площу фігури на основі порівняння, яка з них займає більше місця на площі;
формувати  уявлення про одиничний квадрат, за допомогою якого можна взнати, яка з фігур має більшу площу;
формувати вміння порівнювати площі фігур, вирізаних із кольорового картону, зображених в зошитах чи на дошці;
закріплювати знання порядку виконання дій у виразах;
удосконалювати навики у розв’язуванні задач на сумісну роботу.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань і умінь.
Форми роботи учнів: фронтальна, парна, індивідуальна.
Хід уроку:
Організаційна частина.
На уроці у нас присутні гості, привітаймося з ними.
Гадаю, що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, що ми знаємо і вміємо.
А щоб настрій у нас був гарний – подаруємо один одному і гостям умовне «сердечко».
Налаштуйтеся  на робочий лад, працюємо ми  сьогодні під девізом:
Міркуємо – швидко!
Відповідаємо – точно!
Лічимо – вірно!
Пишемо – гарно!
Мотивація навчальної діяльності.
Діти, подумайте і скажіть: які асоціації в вас виникають, коли ви чуєте слово ПЛОЩА?
Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
а)  А знаєте навіщо я в вас запитала про ці асоціації, тому що тема нашого     уроку. . .(вчитель називає тему).
Діти, а навіщо нам знання про площу?(відповіді дітей)
Добре. Отже , чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку (відповіді дітей).   
б)   Розумова    гімнастика.
- У нас сьогодні урок незвичайний. Ми будемо подорожувати. А куди? Ви дізнаєтесь, коли правильно дасте відповіді на наступні запитання:
+ Сума довжин сторін геометричної фігури. (Периметр)
+ Результат дії ділення. (Частка)
+ Найменше трицифрове число. (Сто)
+ Найменша міра довжини. (Міліметр)
+  Найменша одиниця маси (Грам)
+ У результаті якої дії  отримуємо суму? (Додавання)
+ Геометрична фігура, у якої є чотири сторони і чотири прямі кути. (Прямокутник)
+ Що отримаємо, коли від зменшуваного віднімемо від’ємник ? (Різниця)
+ Найбільша міра довжини. (Кілометр)
+ Геометрична фігура, у якої всі чотири сторони і чотири кути рівні? (Квадрат)
Ключове слово: МАТЕМАТИКА
в) – В країні математиці є багато різних одиниць вимірювання. Назвіть їх. (одиниці вимірювання довжини, маси, часу)
- Але ми запишемо на Каліграфічній хвилинці тільки одиниці вимірювання довжини, які  потрібно каліграфічно написати від найменшого до найбільшого. (1мм 1см 1дм 1м 1км)
г) – А зараз ми завітаємо в місто чудернацьких будинків.
(Показ вчителем різнокольорових геометричних фігур, вивішує на дошці)
Як можна назвати ці будиночки? (геометричні фігури)
Що можна виміряти в них? (периметр)
Які з них менші? А які більші?
А які з геометричних фігур займають на дошці більше місця? У такому випадку говорять , що площа. . . більша за площу. . . Інколи порівняти площу можна на око, іноді це роблять накладанням однієї фігури на іншу. Площу  різних фігур чи многокутників з різними сторонами порівнювати важче. Тому ПЛОЩА- це величина , яку можна не тільки порівняти, а й виміряти.
Для вимірювання величин треба обрати одиниці вимірювання. Є одиниці вимірювання і для площі. Невеличкі площі вимірюються КВАДРАТНИМ сантиметром.(№447)
д)  Робота в зошиті.
- Накресліть відрізок 1 см. 
- Накресліть квадрат із стороною 1 см.
Оце і є квадратний сантиметр- одиниця вимірювання площі, т.б.квадрат зі стороною 1 см.
При числах «квадратний сантиметр» записують скорочено 1см2.
є)   Робота в парах.
- порівняйте площі прямокутників.
- складіть чудернацького  жителя країни Математики і порахуйте його площу.
      ж)  Зупинимось у містечку «Логомудрія» де розвяжемо задачку на сумісну дію.(№469)
4. Підсумок уроку.
      -  І остання зупинка наша в супермаркеті «Острів скарбів», де сьогодні    зявився новий товар:площа, квадратний сантиметр.
- Що таке площа?
- Що таке квадратний сантиметр?
- Діти, погляньте від ваших гарних відповідей , Геометричні фігури приготували вам сюрприз(СНІГОВИК).
- Намалюйте свій настрій і подаруйте його Сніговичку. А він дарує вам дом. Завдання.

5. Оцінювання дітей
Презентація до уроку.

            




Читання
  4 клас
Розділ: Світ дитинства
Автор :
Замкова Ірина Іванівна
вчитель початкових класів
КЗ Верхівцевський НВК
Тема: А дружити треба вміти! Анатолій Костецький «Буває все. . .», «Краще-з друзями разом», «Словник Славка».
Мета:Формувати уміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання, збагачувати активний словник учнів; виховувати почуття товариськості.
Обладнання: призентація до уроку, картки зі словами, чарівний кошик,Савченко О.Я. «Читанка», підручник для 4 класу,частина 1, К.: «освіта» 2003.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ:
Організаційний момент.(слайд1)
Добрий день! У добрий час рада   я вітати вас!
Давайте поглянемо один на одного, усміхнемось. Нехай  на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, взаємоповаги, пізнання та успіху.
Актуалізація знань учнів.
Діти, ми сьогодні розпочинаємо новий розділ. Ви бачите його назву. Як ви гадаєте: хто буде героями його;
Слайд2
Повідомлення теми уроку.
Перша наша тема в ньому «А дружити треба вміти! Анатолій Костецький «Буває все. . .», «Краще-з друзями разом», «Словник Славка».
Зараз я пропоную вам хвилиночку подумати і написати з своїм товаришом по парті, чого ви очикуєте від цього уроку.( пишуть)
(діти пишуть, промовляють іскладають у «кошик сподівань»)
Слайд 3
Вивчення нового матеріалу
Вступне слово вчителя:
Ми живемо серед людей, весь час спілкуємось з ними. Іноді ці стосунки короткочасні. А іноді вони тривають багато років. І вони можуть впливати на наш настрій.
Якою б не була людина. Вона повсякчас потребує любові, позитивної оцінки, хоче почуватися важливою і потрібною. Такі почуття може дати родина, де кожного люблять просто за те, що він є. ми звикаємо до цієї любові дуже швидко. Вона здається нам природною, як сонце, небо, повітря. Але ж хочеться. Щоб нас шанували, любили не тільки рідні. І такі люди знаходяться. Хто вони – ви скажете виконавши ось таке завдання.
Слайд 4
(гра Незвичайна математика – відповідь: ДРУЗІ)
Так, правильно. А  зараз давайте поміркуємо, якими ж риси потрібні для того, щоб ви могли назвати людину своїм другом.  ( відповіді дітей)
Ці риси зараз зявляться  на дошці –їх вам приготували ці двоє чоловічика.
Мовна розминка:
Прочитати повільно;
Зверху- вниз, знизу- вверх;
Прочитати ці слова на одному подиху;
Читання «дощиком».
Інтерактивна вправа «Кубування»
Сьогодні ми тільки розпочинаємо працювати над темою «А дружити треба вміти».
Про це розкаже вам сьогодні Анатолій Костецький:
Слайд 5
У своїх творах «Буває все. . .», «Краще – здрузями разом», «Словник Славка»
З творчістю цього поета ми вже знайомилися. Головні герої його віршів- ваші ровесники. А яких тем торкнеться у віршах Костецький ви дізнаєтесь, прочитавши деформований текст.
Слайд 6
Ну а зараз ми почнемо знайомство з першим віршованим твором « Буває все. .»:
Слайд 7
Виразне читання вчителем.
Уважно послухайте і скажіть, чого не буває на світі? ( Не буває ніколи, щоб друг забув свого друга.)
Словникова робота.
Слайд 8
Повторне читання вірша дітьми (хором по рядах)
Розмова по віршу:
Про які дивні явища природи говорить поет?(злива коли світить сонце)
А що трапиться, коли раптом тебе забуде твій друг?
Слайд 9
Які розділові знаки є у вірші?
 Після яких рядків треба робити коротку паузу, а після яких- довгу?
На яких словах в останньому реченні треба зробити логічний наголос?
Молодці! А тепер пропоную відпочити.
Фізкультхвилинка – Слайд 10
Прийшла черга розпочати ознайомлення з другим віршом «Краще з друзями разом»
Слайд 11
Виразне читання вчителем.
Уважно послухайте і скажіть про яке почуття розповідається у вірші? ( Задоволення від спілкування з друзями.)
Словникова робота: Слайд 12
А ці слова спробуєм  розтлумачити разом.
Читання « Луною» за вчителем;
Читання по парам дітьми « Ланцюжком».
Робота по тексту:
А зараз пограємо « Доведіть, що. . .» реченнями з тексту.
(+ дія відбувається взимку.
+ хлопці не забули вчинок Славка.)
Робота в групах
( розподіл по рядах на команди. . . і дається  завдання ;
Презентація груп.)
Слайд 13
Прийшов час ознайомитись і попрацювати з третім текстом: «Словник Славка»:
Читає вчитель;
Після того, як прослухаєте вірш – скажете: Що за незвичний словник був у Славка?
( Він вживав у своєму мовленні мало слів)
Словникова робота. Слайд 14
Зараз я пропоную вам почитати мовчки( Читають)
У якому значенні вжите у вірші слово «словник»?(Запас слів)
Яка небезпека чекає наразі на Славка?
Гра «Посперечаємось»  ( Я говорю твердження, а ви підносете відповідні картки: так чині):
+  У Славка словник звичайний – ні
+ З дитинства вивчив 10 слів – так
+ Завжди принесе відро води – ні
+ Друга виручить в біді – ні
+ Ну його! Пусте! Дарма! – в нього інших слів нема – так.
Підсумок уроку.
Ось і підходить до кінця наш урок. Хочеться, діти, побажати вам не лише мати справжніх друзів, а й самим намагатися ними стати.
Рефлексія Слайд 15
Хвилинка творчості:
Про дружбу народ склав прислів’я. допоможіть мені їх пригадати:
+  Дружба-найміцніший . . .скарб
+ Людина без друга. Як дерево. . . без коріння
+ Дружба все. . . переможе
+ Дружба – це велика . . . сила
+ З ким поведешся, від того. . . наберешся.
Слайд 16
Домашнє завдання ( Слайд 17 )

Немає коментарів:

Дописати коментар